Ako to vôbec prebieha? Na čo všetko sa máme pripraviť?
Firemné webstránky nie sú len otázkou prestíže, ale nutnosťou každej úspešnej firmy.
Ak ste sa rozhodli, že chcete mať novú webstránku, stanovte si cieľ - čo chcete dosiahnuť. Chcete predstaviť svoju firmu, ukázať dôveryhodnosť, prezentovať svoje doterajšie úspechy? Alebo chcete získavať nové kontakty, spolupracovníkov, budúcich partnerov alebo zákazníkov? Alebo chcete priamo predávať vaše produkty v eshope?
Webstránky dnes nikto nenavštevuje preto, aby sa pokochal obrázkami alebo technickými vychytávkami. Vaši návštevníci hľadajú predovšetkým informácie. Stránka by mala byť estetická, praktická a funkčná. Ak ste si stanovili ciele, vychádzajte práve z nich. Nezabúdajte na to, že stránku nerobíte pre seba, ale pre návštevníkov. Ak rýchlo a ľahko nenájdu to čo hľadajú, bez váhania odídu. Preto si dajte záležať na výbere informácií, aby boli podané ľahko a zrozumiteľne.
Predtým, ako sa pustíme do samotej tvorby webstránky, musíme mať ujasnenú logickú štruktúru hlavnej stránky a ďalších podstránok. Odporúčam vytvoriť si vo Worde zoznam položiek menu a k nim napísať texty, ktoré sa budú zobrazovať.
Netvorte štruktúru prvoplánovo. Skúste sa vžiť do role návštevníka, ktorý je neznalý problematiky. Vašim cieľom je zvoliť takú štruktúru webstránky, aby intuitívne našiel informácie, ktoré hľadá.
Čítanie stránok na internete sa líši od čítania novín alebo časopisov. Prebehnú očami webstránku a hľadajú odpovede na svoje otázky. Preto sa vyhýbajte dlhým vetným spojeniam a umeleckým skvostom. Vaši návštevníci si prišli pre informácie. Preto sa vyjadrujte vecne, bez zbytočných "omáčok".
Opäť sa skúste vžiť do role návštevníka, ktorý sa nevenuje Vám dobre známej problematike. Dokážu ho Vaše texty zaujať natoľko, aby ste ho presvedčili, že ste vo svojom obore autoritou? Ak si na to netrúfate sami, skúste sa obrátiť na niektorého zo skúsených copywriterov.
Ak si myslíte, že stránku si necháte vytvoriť, a potom sa len budete pozerať ako sa hrnú návštevníci, musím Vás sklamať. Stránky, ktoré nie sú aktuálne rýchlo stratia svojich návštevníkov. Dávajte svojim návštevníkom dôvody, pre ktoré sa na stránku budú vracať znova. Dôležité sú aktuálne informácie na stránke a aktívna komunikácia s návštevníkmi. Len takto si vybudujete a udržíte ich dôveru.